Algemene voorwaarden en richtlijnen

• Betreden van de trainingslocatie is volledig op eigen risico. Het bestuur van HV Antis is niet aansprakelijk voor enige schade of diefstal toegebracht door derden.

• Het is raadzaam om voor u en uw hond(en) WA verzekerd te zijn.

• Door bestuur en trainers kunnen op de locatie foto’s, film of geluidsopnames worden gemaakt voor gebruik op de sociale media van de hondenvereniging, indien u niet in beeld wenst te komen kunt u dit aangeven bij uw trainer.

• Cursisten en bezoekers mogen geen foto, filmopnames maken van andere cursisten zonder uitdrukkelijke toestemming van de personen in kwestie. De trainers controleren alle entingsboekjes van de honden.

• Alle honden die zich op de trainingslocatie bevinden dienen volledig te zijn ingeënt of hebben een geldige titerbepaling. Naast deze titerbepaling dient er ook een geldige vaccinatie tegen leptospirose aanwezig te zijn.

• Pups zijn vanaf 8 weken welkom op onze trainingslocatie, deze pups hebben de entingen gehad die corresponderen met hun leeftijd.

• Als er ruimte in de groepen is dan kunnen pups en jonge honden permanent instromen. Helaas zijn we soms genoodzaakt een wachtlijst te hanteren.

• Omdat wij het erg belangrijk vinden dat baas en hond een team vormen, traint er gedurende de cursus altijd 1 en dezelfde persoon met de hond.

• Kinderen kunnen vanaf de leeftijd van 15 jaar deelnemen aan trainingen.

• Wij maken een uitzondering voor junioren die aan Agility- en Hooper wedstrijden deelnemen, voor hen geldt geen leeftijdsgrens. Wel kijken we altijd naar de hond-kind combinatie of trainen mogelijk is.

• Minderjarigen kunnen slechts aan onze cursus deelnemen met goedkeuring van hun ouders of voogden.

• Indien u verhinderd bent geef dit tijdig en vooraf door aan uw trainer, bij voorkeur in de groepsapp van uw cursus.

• In verband met verstoring van de groepen kunnen de door de cursist gemiste trainingen niet op een ander moment/in een andere groep worden ingehaald.

• De trainingen gaan onder vrijwel alle weersomstandigheden door. Afgelastingen gebeuren als er een risico op blessures zijn voor handler en/of hond of als het terrein niet beloopbaar is.

• Als een training niet door kan gaan om welke reden dan ook, wordt dit door de trainer in de groepsapp geplaatst. Uiteraard proberen we dit altijd zo vroeg mogelijk te doen maar we worden wel eens door het weer overvallen.

• Afgelaste trainingen worden zo nodig ingehaald op een door de trainer te bepalen tijd en dag.

• Vanwege de onrust in de groepen zijn loopse teven niet toegestaan, uiteraard bent u zelf wel welkom om zonder hond de trainingen bij te wonen. Zo kunt u thuis toch de oefeningen trainen.

• We trainen op bais van positiviteit en beloning. Zware correcties zijn danook niet toegestaan.

• Het cursusgeld, contributie en eventueel inschrijfgeld dient voor aanvang van de cursus te zijn betaald. U krijgt hiervoor van de vereniging een betalingsverzoek.

• Indien u gedurende de cursus besluit om te stoppen dan retourneren wij geen cursusgeld.

• Tijdens de training is de hond voorzien van een goed sluitende halsband en een riem van ongeveer 1,50 meter. Het trainen met rollijnen en slipkettingen is niet toegestaan.

• Het trainen met een tuig is alleen toegestaan op medisch attest van de dierenarts en altijd in overleg met de trainer

• Trek gemakkelijk zittende kleding aan en vooral ook bij de sporten goed schoeisel met goed profiel. Draag geen wapperende jassen deze kunnen de hond tijdens de oefening erg storen.

• Laat uw hond voor het betreden van het veld goed uit. Als de hond toch per ongeluk zijn behoefte op het veld doet dan dient u dit op te ruimen met een poepzakje en te deponeren in de daartoe behorende vuilnisbakken op het veld.

• Bezoekers zijn welkom! Zij kunnen vanaf het (overdekte) terras/kantine de lessen bekijken, het is niet toegestaan om als bezoeker je op het veld te bevinden.

• Honden zijn in de kantine niet toegestaan, wel op het (overdekte) terras.

• Het kan nuttig zijn om u trainer te informeren over eventueel medicijn gebruik, allergieën of medische aandoeningen van zowel uzelf als de hond die op de training van invloed kunnen zijn.

• Om aan Agility en Hoopers deel te nemen moet de hond minimaal 1 jaar oud zijn. Hij moet los bij de baas blijven en niet over het veld gaan racen. Voor grotere rassen houden we bij Agility een hogere leeftijd aan om te kunnen starten. Dit heeft te maken met het volgroeien van de hond.

• Honden met agressief gedrag naar andere honden of mensen zijn niet welkom. Bij incidenten met deze honden kan de trainer besluiten de hond uit te sluiten van deelname.

• Uw lidmaatschap dient voor 1 december van het lopende jaar en door middel van een e-mail naar administratie@hv-antis te worden opgezegd.

Laatste versie 17-5-2024